Estamos impidiendo que los niños y jóvenes tengan un desarrollo óptimo cuando les privamos del aprendizaje social y emocional.
René Diekstra


lunes, 12 de mayo de 2014

SESSIÓ 6 DINÀMICA DE GRUPS I REGULACIÓ EMOCIONAL

A la classe d’avui hem parlat sobre la dinàmica de grups i la regulació emocional. En primer lloc, en referència a la dinàmica de grups,  cal dir que és de gran importància que els docents sàpiguen analitzar al seu grup classe per tal de donar amb les problemàtiques que hi poden haver-hi.

Crec que és important el fet de potenciar dinàmiques a l’aula en les que els alumnes no tan sols són els receptors sinó que ells també interactuen i aprenen entre ells, per tal de fomentar la cohesió grupal i el companyerisme. Alguns dels recursos que crec que serien bons pot ser la creació de debats on la docent proposi un tema del qual parlar.


A més, els diferents professionals que treballen a l’escola han de saber organitzar-se i coordinar-se en grup per tal d’aconseguir amb gran eficiència els objectius proposats. Cal dir que he pogut aprendre que en els grups de treball trobem que les diferents persones poden exercir diversos rols.

En segon lloc, hem parlat sobre la regulació emocional dels infants, que fa referència al fet de controlar les emocions.
Així doncs, crec que és de gran importància que els docents hem de saber acompanyar als infants en el seu procés emocional per tal que les emocions no els lesionin o els portin a prendre decisions equivocades.

A més, penso que un infant primer ha de saber regular les seves emocions per tal de poder viure satisfactòriament i poder superar qualsevol obstacle, per això, nosaltres els docents hem d’observar com actuen enfront de problemes que poden sorgir a classe i ajudar al nen a que controli les seves emocions.
Per exemple, hi ha moltes activitats que crec ajudarien a fomentar l’autocontrol en els infants com són: el teatre, activitats creatives com pintura, dansa, o escriure, entre d’altres.

També, crec que seria molt beneficiós per als infants el fet que cada matí al arribar a classe i durant 10 minuts, es treballi la cinestèsia mitjançant la realització de massatges i relaxacions ja que els permetrà regular el seu estat emocional i començar el dia  amb bon peu.

A partir d’aquesta classe he pogut reflexionar sobre la importància que té l’educació emocional en la vida dels infants, per això crec que una bona docent hauria de fer activitats transversals sobre la regulació de les emocions ha poder ser quan sorgeixin situacions reals a l’escola.

No hay comentarios:

Publicar un comentario