Estamos impidiendo que los niños y jóvenes tengan un desarrollo óptimo cuando les privamos del aprendizaje social y emocional.
René Diekstra


lunes, 7 de abril de 2014

SESSIÓ 2 ESTILS EDUCATIUS




A la classe d’avui hem parlat sobre els estils educatius, que fa referència a la manera d’actuar i educar als infants per part dels adults. Així doncs, a partir de la classe feta sobre aquest tema he pogut adonar-me com afecta al desenvolupament de l’infant el fet que hagi estat educat en un estil educatiu o en un altre.
Pel que fa a l’estil sobre protector, he pogut veure que no és bo per a l’infant ja que provoca que el nen tingui una autoestima baixa i, en molts casos potser no es veuen capaços de fer res per ells mateixos.

D’altra banda, en referència a l’estil inhibicionista en el qual els adults no es responsabilitzen de l’educació dels infants, fa que aquests tinguin baixa autoestima i un alt nivell de fracàs escolar. Així doncs, crec que aquest és un dels pitjors estils educatius ja que a l’hora d’educar a un infant ha d’haver molta implicació.

En referència a l’estil punitiu el qual es caracteritza per l’autoritat i agresivitat, crec que és un estil educatiu que es basa en el sometiment de l’infant enfront del desig del adult, per això considero que aquest estil no s’encarrega d’educar si no d’ensinistrar al nen. Per tant, no crec que sigui el més correcte per afavorir al desenvolupament i benestar de l’infant.
 Reflexionant sobre el tema, he pogut adonar-me que l’estil educatiu que afavoreix més el desenvolupament i benestar de l’infant és l’estil l’assertiu ja que a partir de la tolerància i comprensió fas que el nen sigui independent i es senti estimat i valorat.
Així doncs, tinc molt clar que l’estil educatiu que utilitzaré com a futura docent serà de tipus assertiu ja que vull que els meus alumnes es sentin estimats, tinguin independència, i una bona fent que es vegin capaços de fer qualsevol cosa que es proposin.

No hay comentarios:

Publicar un comentario